Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro majitele Smlouva o pronájmu Jak mohou pronajímatelé zkrátit nájemní smlouvu
Kategorie

Jak mohou pronajímatelé zkrátit nájemní smlouvu

Pronajímatelé si mohou přát z různých důvodů zkrátit nájemní smlouvu, kterou s nájemníkem podepsali. Tento průvodce vám, jakožto pronajímateli, pomůže krok po kroku porozumět, jak zkrátit nájemní smlouvu.

Ukončení smlouvy vzájemnou dohodou

  • Přejděte do svého profilu.
  • Klikněte na sekci "Nájemníci" a vyberte konkrétního nájemníka.
  • Klikněte na "Smlouvy". Zde uvidíte podrobnosti o aktuálních nájemních smlouvách, které jste podepsali. Poté vyberte nájemní smlouvu, kterou si přejete zkrátit.
  • Klikněte na "Vypovědět smlouvu".

  • Vyberte druh výpovědi (v tomto případě se jedná o výpověď dohodou.)
  • Zvolte nové datum vystěhování.
  • Uložte provedené změny.

Důležitá upozornění

  • Pouze pronajímatel může vytvořit dokument o ukončení smlouvy "vzájemnou dohodou".
  • Po uložení změn se dokument o ukončení smlouvy automaticky vytvoří v našem systému ve formě dodatku a ukáže se v profilu nájemníka. Poté je na nájemci, aby dokument o ukončení smlouvy podepsal. Platným se stane pouze v případě, že jej nájemník podepíše.
  • Po vytvoření výpovědi smlouvy se nájemné automaticky přepočítává..
    • Pokud z tohoto důvodu vznikne přeplatek, je pronajímatel povinen nájemníkovi vrátit poměrnou část včetně provize (placené Flatio). Poté, co tak učiní a Flatio obdrží potvrzení o vrácení peněz nájemníkovi, vyplatíme provizi zpět pronajímateli. (Tento postup je navržen a měl by být tímto způsobem dodržen z účetních důvodů.)
    • Pokud nájemník dosud neuhradil dlužnou platbu, nájemné bude rovněž přepočítáno. Například pokud měl nájemník zaplatit částku 1000 € za další měsíc, ale nájemní smlouva byla zkrácena, bude dlužná částka změněna podle počtu dní, které nájemce skutečně stráví v pronajaté nemovitosti.
    • Nájemník platí pouze za dny, kdy je kalendář pronajímatele blokován z hlediska dostupnosti v důsledku nájemní smlouvy. (Tedy až do data vystěhování, včetně samotného dne vystěhování.)

 

Výpověď ze strany nájemníka

  • Přejděte do svého profilu.
  • V nabídce klikněte na položku "Nájemníci" a vyberte konkrétního nájemníka.
  • Klikněte na "Smlouvy". Zde uvidíte podrobnosti o aktuálních nájemních smlouvách, které jste podepsali. Poté vyberte nájemní smlouvu, kterou si přejete zkrátit.
  • Klikněte na "Vypovědět smlouvu".

  • Vyberte druh výpovědi (v tomto případě se jedná o výpověď ze strany nájemníka.)
  • Vyplňte datum, kdy jste od nájemníka obdrželi žádost o výpověď. (Flatio poté automaticky přepočítá a zadá nové datum vystěhování, které bude 30 dní po vytvoření výpovědi, pokud sami nevyplníte pole "Nájemní smlouva bude ukončena do". V takovém případě použijeme vámi zadané datum).
  • Uložte provedené změny.

Důležitá upozornění

  • Dokument o ukončení smlouvy pro typ výpovědi "ze strany nájemníka" může vytvořit jak nájemce, tak i pronajímatel. Pokud tak nájemce neučiní, může pronajímatel přejít do svého profilu a vytvořit tento druh výpovědi jménem nájemce.
  • Třicetidenní výpovědní lhůta znamená, že nájemník je povinen zaplatit celou tuto dobu. I když již možná zaplatil nájemné za určitý počet dní předem, musí zaplatit i zbytek dlužného nájemného, aby bylo uhrazeno celých 30 dní.

 

Výpověď ze strany pronajímatele

  • Přejděte do svého profilu.
  • V nabídce klikněte na položku "Nájemníci" a vyberte konkrétního nájemníka.
  • Klikněte na "Smlouvy". Zde uvidíte podrobnosti o aktuálních nájemních smlouvách, které jste podepsali. Poté vyberte nájemní smlouvu, kterou si přejete zkrátit.
  • Klikněte na "Vypovědět smlouvu".

  • Vyberte druh výpovědi (v tomto případě se jedná o výpověď ze strany pronajímatele.)
  • Zvolte nové datum vystěhování.
  • Uložte provedené změny.

Důležité upozornění

  • Pouze pronajímatel může vytvořit ukončení nájemní smlouvy "ze strany pronajímatele".

 

Výpověď z důvodu hrubého porušení nájemní smlouvy

  • Přejděte do svého profilu.
  • V nabídce klikněte na položku "Nájemníci" a vyberte konkrétního nájemníka.
  • Klikněte na "Smlouvy". Zde uvidíte podrobnosti o aktuálních nájemních smlouvách, které jste podepsali. Poté vyberte nájemní smlouvu, kterou si přejete zkrátit.
  • Klikněte na "Vypovědět smlouvu".

  • Vyberte druh výpovědi (v tomto případě se jedná o výpověď hrubým porušením).
  • Zvolte datum, ke kterému chcete nájemní smlouvu ukončit.
  • Vysvětlete důvod, proč chcete vytvořit dokument o ukončení smlouvy "pro hrubé porušení".
  • Uložte provedené změny.

Důležitá upozornění

  • Pouze pronajímatel může vytvořit dokument o ukončení nájemní smlouvy "pro hrubé porušení".
  • Tento typ výpovědi lze vytvořit výše popsaným postupem pouze v případě, že se nájemce opozdí s platbou nájemného o 7 a více dní.
  • Pro tento typ výpovědi se uplatňuje třídenní výpovědní lhůta. (To znamená, že nájemní smlouva bude ukončena 3 dny po vytvoření výpovědi.)
  • Pokud si přejete ukončit smlouvu "pro hrubé porušení" z jiných důvodů, než je sedmidenní nebo delší zpoždění nájemníka s platbou nájemného (například, pokud nájemník porušuje pravidla, která jsou uvedená ve smlouvě tím, že kouří, pořádá večírky, přináší do nemovitosti domácí zvířata, vyrušuje sousedy hlasitou hudbou apod.), kontaktujte náš tým zákaznické podpory.
  • Poté, co obdržíme tuto informaci, zavoláme nájemci, abychom se jej na situaci zeptali. V případě potřeby vás požádáme o předložení důkazů o hrubém porušení nájemní smlouvy.
  • Pokud Flatio uzná uvedené důvody za oprávněné, vytvoříme pro pronajímatele dokument o ukončení smlouvy. V takovém případě může být výpovědní lhůta kratší než 3 dny (může se například jednat pouze o 2 hodiny). Vždy však záleží na konkrétní situaci.

Další informace o výpovědi nájemní smlouvy naleznete na této stránce.

Byl tento článek přínosný?