Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro majitele Nastěhování a vystěhování nájemníka Mohu nájemníkovi předat byt dříve nebo později než je uvedeno ve smlouvě o pronájmu?
Kategorie

Mohu nájemníkovi předat byt dříve nebo později než je uvedeno ve smlouvě o pronájmu?

Dřívější či pozdější předání bydlení nájemníkovi možné je, nicméně je třeba si uvědomit, že spolu se schválením původní rezervace došlo k vytvoření smlouvy o pronájmu, jejíž přílohou je také přesný rozpis nájmů za schválené období. Pokud jste se s tedy nájemníkem domluvili na dřívějším či pozdějším předání bydlení, velice pravděpodobně dojde k nesouladu původního rozpisu nájmů s aktuálním stavem.

V případě dřívějšího předání bydlení vznikne nájemníkovi nedoplatek vůči vám, který by měl být z jeho strany uhrazen. V případě pozdějšího předání bydlení vznikne nájemníkovi přeplatek, který by měl být z vaší strany navrácen (nemusí tomu tak být, pokud nájemník přeplatek nevyžaduje). Aby se předešlo případným nedorozuměním a obě strany dostály tomu, na čem se domluvily, je vhodné dohodnuté změny zaznamenat také do smlouvy o pronájmu. Možnosti, kterými se dají změny do smlouvy zanést, jsou dvě.

Jednodušší a zároveň rychlejší možností je tvorba obecného dodatku, kterou si snadno zajistíte přímo z aplikace Mé pronájmy pomocí návodu zde. V dodatku je třeba zmínit, k jakému datumu se nájemník do bydlení nastěhuje, jaká částka tomuto období odpovídá (vypočítáte poměrově za počet dní), a zda se jedná o nedoplatek, který musí nájemník uhradit vám, či přeplatek, který musíte nájemníkovi vrátit zpět. Takto vytvořený obecný dodatek musí nájemník podepsat ze své aplikace za pomoci autorizačního kódu.

Složitější a pomalejší možností je editace smlouvy o pronájmu - jelikož se však jedná o úpravu, kterou aktuálně může provést pouze tým zákaznické podpory, je třeba požadavek na editaci zaslat na [email protected] - vzhledem k charakteru požadavku je nutné přiložit také screenshot komunikace s nájemníkem, ve které jste se na úpravě domluvili (= kde dává jasný souhlas k editaci smlouvy). Tým zákaznické podpory poté upraví smlouvu o pronájmu s ohledem na domluvené podmínky, a nájemník bude systémem vyzván k opětovnému podepsání za pomoci autorizačního kódu. Po jeho podpisu dojde k aktualizaci rozpisu nájmů.

Byl tento článek přínosný?