Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma

Časté otázky na střednědobé pronájmy přes FLATIO

Chcete se na něco zeptat? Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky nebo nám napište na podpora@flatio.cz.

REZERVACE

Co když mi pronajímatel neschválí rezervaci?

Pronajímatel bytu nebo pokoje má na schválení rezervace 24 hodin. V případě, že by si Vaší žádosti o rezervaci hned nevšiml, budeme se ho snažit kontaktovat, aby ji neprošvihl. Pokud ji však neschválí nebo to do 24 hodin nestihne a Vy se rozhodnete nečekat déle na jeho rozhodnutí, ihned zažádáme o odblokování rezervačního poplatku 500 Kč na Vaší kartě. Poté nezbývá než si rezervovat bydlení jiné, které už jistě vyjde.

Co když si rezervaci rozmyslím?

Pronajímatelům na Flatio bychom rádi nabízeli pouze vážné zájemce. V případě, že si svoji rezervaci rozmyslíte do 24 hodin od podání žádosti, můžete ji jednoduše zrušit. Nesmí být však už schválena pronajímatelem. Pokud už schválena je, stačí když neuzavřete nájemní smlouvu. V obou případech zaplatíte storno poplatek za rezervaci – 500 Kč.

Pokud pronajímatel do 24 hodin nerozhodne o schválení Vaší rezervace a Vy nebudete chtít déle čekat, rezervaci můžete jednoduše zrušit. V takovém případě žádný storno poplatek nehradíte a částka 500 Kč na Vaší kartě bude odblokována.

Omylem jsem si rezervoval/a bydlení, které nechci. Co s tím?

V takovém případě je nejlepší rezervaci zrušit a zaplatit storno poplatek ve výši 500 Kč. Rezervujte si prosím pouze takové bydlení, o které máte opravdu zájem. Jde nám o to, aby pronajímetelé i nájemníci brali celý proces pronájmu vážně.

Kdy se můžu nastěhovat od schválení rezervace pronajímatelem?

Můžete se nastěhovat v podstatě ihned po uzavření smlouvy. Záleží na domluvě.

Jak probíhá rezervace nového bydlení?

Nejprve si vyberete vhodný byt pomocí chytrého vyhledávání a filtrů, virtuální prohlídky, fotografií, popisků bytu nebo hodnocení.

Poté zvolíte dobu, na kterou si chcete bydlení pronajmout, a kliknete na tlačítko Žádost o rezervaci. Dostanete se na další stránku, kde najdete souhrn rezervace, plateb a poplatků. V případě, že využíváte Flatio poprvé, doplníte ještě pár informací o sobě. Pro dokončení Vaší žádosti o rezervaci dojde k zablokování rezervačního poplatku 500 Kč na Vaší kartě, tak si ji nezapomeňte připravit. Částka bude stržena pouze v případě schválení Vaší žádosti, tedy potvrzení rezervace ze strany pronajímatele.

Co se stane po rezervaci bydlení?

Po odeslání žádosti o rezervaci dostane pronajímatel zprávu, že máte o bydlení zájem. Od tohoto okamžiku má 24 hodin na to, aby Vaši žádost buď schválil, nebo zamítl.

Pronajímatelé bytu se zajímají především o profil zájemce. Proto nezapomeňte do svého profilu doplnit všechny potřebné informace, přidat profilovou fotografii, nebo dokonce natočit o sobě i nějaké video. Tím se stanete pro pronajímatele bytu atraktivnější a s větší pravděpodobností Vaši rezervaci schválí.

Moje žádost o rezervaci bydlení byla zamítnuta. Co mám dělat?

V takovém případě bude zablokovaná částka 500 Kč na Vaší kartě odblokována.

Pronajímatel musí vždy nejprve schválit, zda se můžete v daném čase nastěhovat. Pokud Vaši žádost zamítne, rozhodně neházejte flintu do žita. Nejprve zkontrolujte Váš profil, zda jste vše vyplnili a nechybí ani profilová fotka. Pronajímatelé se při schvalování rezervací rozhodují především na základě profilu zájemce. Pokud nevyjde ani další Vaše rezervace, obraťte se na nás. Rádi Vám s hledáním vhodného ubytování na Flatio pomůžeme.

Do 24 hodin od rezervace se mi nikdo neozval. Co mám dělat?

V tom případě nás neváhejte přímo kontaktovat. Buď prostřednictvím webového chatu na Flatio, e-mailem na podpora@flatio.cz nebo nám zavolejte na +420 228 886 510. Vše společně vyřešíme.

NEHODY A NÁHODY

Co když neuzavřu nájemní smlouvu po schválení rezervace?

Smlouvu je potřeba uzavřít do 24 hodin od schválení rezervace. Pokud tak neučiníte, Vaše rezervace bude stornována. Na vrácení rezervačního poplatku v takovém případě bohužel nemáte nárok.

Co když se nenastěhuji?

I když nás nenapadá, jak by se něco takového mohlo stát, i na tuto situaci jsme připraveni.

Pokud se nenastěhujete do 48 hodin od domluveného času a nedáte o sobě vědět, nemáte nárok na vrácení rezervačního poplatku ani prvního nájmu.

Co když byt nevypadá tak, jak by měl?

Žádný strach. Ručíme za to, že prezentace všech ověřených nabídek na Flatio plně odpovídá realitě. Pokud však zjistíte nějaký rozdíl a nebudete s tím spokojeni, informujte nás do 20:00 dalšího dne od nastěhování. Situaci prošetříme a poté Vám vrátíme Vaše peníze. Navíc zajistíme náhradní ubytování po dobu 7 dní. Také Vám pomůžeme s hledáním nového bydlení a získáte slevu 50 % z nájmu předešlého bydlení na první nájem nového bydlení, které si najdete na Flatio.

Je důležité ještě upozornit, že součástí bytu mohou být věci už přítomného nájemníka, například když si pronajmete jednu ložnici ve vícepokojovém bytě.

Jak funguje náhradní ubytování?

Nejprve nám dáte vědět, že je něco v nepořádku. Přijedeme se podívat a případně se domluvíme na dalším postupu. Pokusíme se zajistit, aby pronajímatel bytu u toho byl, mohl vzniklou situaci vysvětlit, nebo dokonce i napravit. Pokud nedojde k nápravě, ubytujeme Vás v apartmánu nebo na hotelu. Pro Vaše osobní věci nyní chystáme prostory k uskladnění. S hledáním nového ubytování Vám pomůžeme.

Potřebuji se odstěhovat dříve. Co s tím?

V takovém případě stačí v aplikaci Mé bydlení podat výpověď z nájemní smlouvy. Výpovědní lhůta na Flatio se počítá od prvního dne následujícího měsíce a činí pouhý 1 měsíc.

CHCI SI PRONAJMOUT BYT

Na jakou nejkratší dobu je možné si bydlení pronajmout?

Nejkratší možná doba pronájmu je 14 dní.

Můžu si pronajmout jen pokoj nebo lůžko?

U každé nabídky bydlení najdete informaci, jakým způsobem si ho můžete pronajmout. Některé byty se dají pronajmout pouze celé, jiné také po pokojích. Lůžka v současné době nenabízíme.

Jak zjistím, že mám byt řádně pronajatý?

Všechny informace o svém pronájmu najdete po přihlášení v aplikaci Mé bydlení. Zde můžete také provádět veškeré změny a sledovat svoje platby. V případě, že bude byt pronajatý řádně, v aplikaci Mé bydlení jej uvidíte označený zeleným kolečkem.

Chci si pronajmout pouze jeden pokoj v bytě. Mohu se dozvědět něco o spolubydlících?

Tuto možnost plánujeme. Momentálně ale ještě není zprovozněna.

Co je to střednědobý pronájem?

Střednědobé pronájmy trvají zpravidla 1 až 6 měsíců. Většina majitelů pronajímá dlouhodobě nebo jen na pár dní. Sehnat střednědobý pronájem bez Flatio tak většinou není jednoduché.

Jaké je standardní vybavení bytu?

Všechny byty inzerované na Flatio musí splňovat určitý standard. Od pronajímatelů požadujeme kompletní vybavení ve všech bytech včetně nádobí nebo internetového připojení.

SMLOUVA

Můžu si přečíst nájemní smlouvu před rezervací bydlení?

Na nájemní smlouvu se můžete podívat předem a online u každé nabídky. Po jejím podpisu ji najdete v aplikaci Mé bydlení.

Při sjednání pronájmu přes Flatio se nemusíte bát, že by pro Vás byla smlouva nevýhodná. Naše smlouvy jsou sepsány tak, abyste mohli bydlet v klidu bez jakýchkoli starostí. Jedná se o smlouvy jednotné, které používají všichni pronajímatelé na Flatio.

Je podepsání smlouvy online bezpečné?

Ano, je to bezpečné. Veškerá komunikace probíhá přes šifrované spojení.

Co přesně znamená označení „ověřená nabídka“?

Takové nabídky bytů ověřují lidé z našeho týmu osobní návštěvou. Za pravdivost jejich prezentace na webových stránkách Flatio ručíme. Velmi nám na tom záleží. Ověřené nabídky obsahují navíc také virtuální prohlídky, díky které si bydlení prohlédnete do posledního detailu odkudkoli na světě.

V PRŮBĚHU BYDLENÍ

Už bydlet nechci. Jak bydlení ukončím?

Bydlení můžete kdykoli ukončit výpovědí z nájemní smlouvy, kterou vyřídíte jednoduše v aplikaci Mé bydlení. Výpovědní doba trvá standardně 1 měsíc.

Můžu si nové bydlení předem prohlédnout osobně?

Proč ztrácet čas na osobních prohlídkách?! Využijte prohlídky virtuální. Díky nim si prohlédnete několik bytů za pár minut, navíc nemusíte nic domlouvat a kamkoli jezdit.

Za nabídky bytů ručíme! Pokud byt nebude vypadat tak, jak je prezentován na našich stránkách, vrátíme Vám peníze a zajistíme náhradní ubytování.

Mám k bytu několik otázek. Mohu kontaktovat přímo pronajímatele?

Ne, bohužel. Momentálně to není možné.

Budu se stěhovat pryč. Kdy dostanu zaplacenou kauci zpět?

Kauci za bydlení dostanete zpět do tří pracovních dnů ode dne skončení nájmu. Kdyby se vyskytl nějaký problém, zavolejte na +420 228 886 510 nebo napište podpora@flatio.cz.

Nastěhoval/a jsem se, ale byt neodpovídá nabídce. Co mám dělat?

V případě, že po nastěhování zjistíte, že bydlení neodpovídá inzerátu, dejte nám vědět do 20:00 následujícího dne od nastěhování a vše společně vyřešíme.

Když vznikne nějaký problém s bydlením, na koho se mám obrátit?

Naše skvělá zákaznická podpora je tu pro Vás 7 dní v týdnu, ale zároveň usilujeme o to, aby byli pronajímatelé a jejich nájemníci co nejvíce samostatní. Vždy záleží na tom, jaký máte problém. Většinu komplikací vyřešíte přímo s pronajímatelem, což je často mnohem rychlejší. Vázne-li však komunikace s pronajímatelem, máte závažnější problém nebo se chcete na něco zeptat, potom nás neváhejte kontaktovat. Jsme tu od toho, abychom Vám pomohli. Můžete se s námi spojit přes e-mail na podpora@flatio.cz nebo nám zavolejte na +420 228 886 510.

PLATBY

Jak se počítá měsíční nájem?

Měsíční nájem je nájem za 30 dní. pokud bydlíte déle než 30 dní (např. 31 dní), zaplatíte jeden celý měsíční nájem (nájem na 30 dní) + poměrnou část za 1 den. Pokud naopak bydlíte méně než 30 dní (např. 20 dní), zaplatíte poměrnou část dle počtu dní.

kdy budu platit nájem?

První nájem je třeba zaplatit do 24 hodin od schválení Vaší rezervace. Druhý je splatný 20 dní od počátku smlouvy (tzn. ode dne nastěhování) a každý další vždy po 30 dnech od splatnosti druhého nájmu.

Jaké platební metody mohu použít?

Na FLATIO si můžete vybrat způsob platby, který Vám nejvíce vyhovuje Je možné platit pomocí karty, přes platební bránu GoPay i bankovním převodem. Jednoduše si zvolíte, co je pro Vás nejpohodlnější!

Jak zaplatím nájemné?

Nájemné zaplatíte snadno a online po přihlášení do aplikace Mé pronájmy na Flatio v sekci platby. Zde také najdete kompletní přehled svých plateb. Takže na nic nezapomenete. Platit můžete jednoduše kartou pomocí aplikace Mé bydlení.

Jak dlouho bude trvat odblokování rezervačního poplatku z mé karty?

O odblokování rezervačního poplatku zažádáme ihned, jakmile na to budete mít nárok. Platební brána GoPay má na odblokování maximálně 2 dny. Pak už jen záleží na rychlosti Vaší banky, které to může trvat třeba dalších 5 dní.

Nenašli jste zde odpověď na svou otázku?

Napište nám na info@flatio.cz nebo zavolejte na +420 228 886 510.