Často kladené otázky o pronajímání přes FLATIO

Máte na nás dotazy? Prohlédněte si nejčastější otázky nebo nám napište na info@flatio.cz.

REZERVACE

Co když mi majitel neschválí rezervaci?

Majitel bytu má od podání žádosti 24 hodin na schválení rezervace. Pokud Vaši rezervaci majitel neschválí a Vy se rozhodnete dále nečekat, ihned zažádáme o odblokování dříve zablokované částky 500 Kč na Vaší kartě. Platební brána GoPay má na odblokování maximálně 2 dny. Pak už jen záleží na rychlosti Vaší banky, které to může trvat dalších pět dní.

Co když si rezervaci rozmyslím?

Majiteli bytu bychom rádi nabízeli pouze vážné zájemce. V případě, že si rozmyslíte svoji rezervaci do 24 hodin od jejího provedení, budeme nuceni od Vás požadovat storno poplatek za rezervaci – 500 Kč.

Pokud se majitel nerozhodne do 24 hodin, Vy nebudete chtít dále čekat a rezervaci zrušíte, o žádné peníze nepřijdete, protože pochybení nebylo na Vaší straně. Zablokovaná částka 500 Kč na Vaší kartě bude odblokována.

Omylem jsem si rezervoval/a bydlení, které nechci. Co s tím?

V takovém případě je nejlepší rezervaci zrušit a zaplatit storno poplatek ve výši 500 Kč. Rezervujte si prosím bydlení, o které máte opravdový zájem. Jde nám o to, aby majitelé i nájemníci brali celý proces pronajímání vážně.

Kdy se můžu od provedení rezervace nastěhovat?

Můžete se nastěhovat v podstatě ihned po uzavření smlouvy. Záleží na domluvě.

Jak rezervace nového bydlení probíhá?

Nejprve si vyberete vhodný byt. Vybírejte pomocí virtuální prohlídky, chytrého vyhledávání, fotografií, popisků bytů a recenzí.

Poté zvolíte dobu, po kterou byste chtěli byt obývat, a kliknete na tlačítko Žádost o rezervaci. Dostanete se na další stránku, kde najdete souhrn rezervace a plateb. Vpravo se Vám zobrazí seznam poplatku a plateb. V případě, že využíváte Flatio poprvé, doplníte ještě pár informací o sobě. Nakonec rezervaci dokončíte

Co se stane po rezervování bydlení?

Po odeslání žádosti o rezervaci dostane majitel zprávu, že máte o bydlení zájem. Od tohoto okamžiku má majitel 24 hodin na to, aby Vám žádost buď schválil, nebo zamítl.

Majitelé bytu se budou zajímat především o Váš profil, proto je dobré vyplnit všechny potřebné informace, přidat profilovou fotografii, nebo dokonce i natočit nějaké video. Tím se stanete pro majitele bytu atraktivnější a s větší pravděpodobností Vaši rezervaci schválí.

Moje žádost o rezervaci bydlení byla zamítnuta. Co mám dělat?

U každé nabídky bydlení musí majitel schválit, zda se můžete nastěhovat. Pokud byla Vaše žádost zamítnuta, zkontrolujte Váš profil, jestli je vše v pořádku vyplněné. Rozhodně neházejte flintu do žita. Příště to určitě vyjde. Pokud ne, neváhejte nás kontaktovat.

V takovém případě bude zablokovaná částka 500 Kč na Vaší kartě odblokována.

Do 24 hodin od rezervace se mi nikdo neozval. Co mám dělat?

V tom případě kontaktujte přímo nás. Buď přes FLATIO, emailem na podpora@flatio.cz nebo nám zavolejte +420 730 701 045. Vše společně vyřešíme.

NEHODY A NÁHODY

Co když neuzavřu smlouvu po schválení rezervace majitelem?

V takovém případě bude Vaše rezervace stornována. Na vrácení rezervačního poplatku bohužel nemáte nárok. Smlouvu je nutné uzavřít do 24 hodin od schválení rezervace.

Co když nezaplatím kauci?

U většiny majitelů na Flatio se žádná kauce neplatí. Pokud narazíte na jeden z mála bytů, kde majitel vratnou kauci požaduje, je potřeba ji zaplatit pro řádné uzavření smlouvy o bydlení, a to nejpozději do 24 hodin od schválení Vaší rezervace. Pokud to nestihnete, Vaše rezervace bude stornována. V takovém případě nevracíme rezervační poplatek 500 Kč.

Co když se nenastěhuji?

I když nechápeme, proč by se něco takového mělo stát, i na tuto situaci jsme připraveni.

Pokud se nenastěhujete do 48 hodin od domluveného času a nedáte o sobě vědět, nemáte nárok na vrácení rezervačního poplatku a ani prvního nájmu.

Co když byt nevypadá tak, jak by měl?

Všechny byty vypadají tak jako na Flatio. Pokud ne, informujte nás do 24 hodin od nastěhování. Situaci prošetříme a poté Vám vrátíme Vaše peníze. Navíc zajistíme náhradní ubytování po dobu 7 dní. Také Vám pomůžeme s hledáním nového bydlení a získáte slevu 50 % z nájmu předešlého bydlení na první nájem nového bydlení, které si najdete na Flatio.

Je důležité ještě upozornit, že součástí bytu mohou být věci už přítomného nájemníka. Například když si pronajmete pouze jedno lůžko ve sdíleném pokoji.

Jak bude fungovat náhradní ubytování?

Napřed nám dáte vědět, že je něco v nepořádku. Přijedeme se podívat a případně se domluvit na dalším postupu. Pokusíme se zajistit, aby majitel bytu byl u toho, mohl vzniklou skutečnost vysvětlit, nebo dokonce i napravit. Pokud nedojde k nápravě, ubytujeme Vás v apartmánu nebo na hotelu. Pro vaše věci nyní chystáme prostory k uskladnění. S hledáním nového bydlení Vám pomůžeme.

Potřebuji se odstěhovat dříve, než do kdy mi platí nájemní smlouva. Co s tím?

V takovém případě stačí v aplikaci Mé bydlení podat výpověď. V Obchodních podmínkách naleznete vzor Oznámení o odstoupení od smlouvy o užívání bytu. Výpovědní lhůta na Flatio je pouhý 1 měsíc.

CHCI SI PRONAJMOUT BYT

Na jakou nejkratší dobu je možné si bydlení pronajmout?

Nejkratší možná doba pronájmu je 14 dní.

Můžu si pronajmout jen pokoj nebo lůžko?

U každé nabídky bydlení najdete informaci, jak si ji můžete pronajmout. Některé byty můžete pronajmout v celku, jiné po pokoji. Lůžka v současné době nenabízíme.

Jak zjistím, že mám byt řádně pronajatý?

Všechny informace o svém bydlení najdete po přihlášení ve Vašem účtu v aplikaci Mé bydlení. Zde také můžete provádět veškeré změny a sledovat svoje platby. Pokud je byt řádně pronajatý, uvidíte zde zelené kolečko.

Chci se nastěhovat do bytu ke spolubydlícím. Mohu se o nich něco předem dozvědět?

Tuto možnost plánujeme. Momentálně ale ještě není zprovozněna.

Co je to střednědobý pronájem?

Střednědobé pronájmy jsou na 1 až 6 měsíců. Většina majitelů pronajímá dlouhodobě nebo jen na pár dní. Sehnat střednědobý pronájem bez Flatio tak většinou není žádná hračka.

Jaké je standardní vybavení bytu?

Všechny byty inzerované na Flatio jsou osobně ověřeny naším auditorem a musí splňovat určitý standard. Od majitelů požadujeme plně vybavený byt, zajištění čistého ložního prádla a ručníků pro každého nového nájemníka.

SMLOUVA

Můžu si přečíst nájemní smlouvu před rezervováním bydlení?

Na nájemní smlouvu se můžete podívat předem a online u každé nabídky. A po jejím podpisu ji najdete v aplikaci Mé bydlení.

Díky sjednání nájmu přes FLATIO se nemusíte bát, že by pro Vás byla smlouva nevýhodná. Naše smlouvy jsou sepsány tak, abyste mohli bydlet v klidu bez jakýchkoli starostí! Někteří majitelé však preferují smlouvy vlastní, které jsou upraveny, aby odpovídaly našim podmínkám.

Je podepsání smlouvy online bezpečné?

Ano, je to bezpečné. Veškerá komunikace probíhá přes šifrované spojení.

Co přesně znamená „ověřená nabídka“?

Nabídky bytů ověřují lidé z našeho týmu osobní návštěvou. Za pravdivost nabídek ručíme. Velmi nám na tom záleží.

V PRŮBĚHU BYDLENÍ

Už bydlet nechci. Jak bydlení ukončím?

Bydlení můžete kdykoli ukončit podáním výpovědi, kterou vyřídíte jednoduše v aplikaci Mé bydlení. Výpovědní doba trvá standardně 1 měsíc.

Můžu si nové bydlení předem prohlédnout osobně?

Proč ztrácet čas na osobních prohlídkách? Využijte virtuální prohlídky. Dík nim si prohlédnete několik bytů za pár minut a ještě k tomu nevytáhnete paty z domu.

Za nabídky bytů ručíme! Pokud byt nebude vypadat tak, jak by měl, vrátíme Vám peníze a ubytujeme Vás v hotelovém pokoji.

Mám k bytu několik otázek. Mohu kontaktovat přímo majitele?

Ne, bohužel. Momentálně to není možné.

Budu se stěhovat pryč. Kdy dostanu zaplacenou kauci zpět?

Kauci za bydlení dostanete zpět do tří pracovních dnů ode dne skončení nájmu. Kdyby se vyskytl nějaký problém, zavolejte na +420 730 701 045 nebo napište podpora@flatio.cz.

Nastěhoval/a jsem se, ale byt neodpovídá nabídce. Co mám dělat?

V případě, že po nastěhování zjistíte, že bydlení neodpovídá inzerátu, dejte nám do 24 hodin vědět a vše společně vyřešíme.

Když vznikne nějaký problém s bydlením, kam se mám obrátit?

Jakýkoli problém s bydlením řešíte vždy s námi. My jsme tu od toho, abychom Vám pomohli. Kontaktovat nás na webových stránkách pomocí kontaktního formuláře, přes online chat nebo napište e-mail na podpora@flatio.cz.

PLATBY

měsíční nájem - jak se počítá?

Měsíční nájem = nájem za 30 dní
Bydlíte déle než 30 dní (např. 31 dní)?
Platíte měsíční nájem (nájem na 30 dní) + poměrnou část za 1 den.
Bydlíte méně než 30 dní (např. 20 dní)?
Platíte poměrnou část dle počtu dní.

kdy budu platit nájem?

První nájem je třeba zaplatit do 24 hodin od schválení Vaší rezervace. Druhý je splatný 20 dní od počátku smlouvy (tzn. ode dne nastěhování) a každý další vždy po 30 dnech od splatnosti druhého nájmu.

Jaké platební metody mohu použít?

Na FLATIO si můžete vybrat, jakou platební metodu chcete. Je možné platit pomocí karty, přes GoPay i bankovním převodem. Jednoduše si zvolíte, co je pro Vás nejpohodlnější!

Jsou platby přes FLATIO bezpečné?

Samozřejmě :) Používáme pouze standardní ověřené platební metody, které se běžně při platbách na internetu používají. Navíc jsme registrováni u ČNB jako poskytovatel platebních služeb malého rozsahu. Podléháme plnému dohledu ČNB. Vše je bezpečné a kontrolované.

Jak zaplatím nájemné?

Nájemné zaplatíte snadno a online po přihlášení do FLATIO v sekci platby. Zde také najdete všechny přehledy svých plateb. Takže na nic nezapomenete. Platit můžete jednoduše kartou pomocí aplikace Mé bydlení.

Bydlím v bytě s více lidmi. Můžeme vše platit z jednoho účtu?

Nájem se musí platit za každou podepsanou smlouvu zvlášť. Pokud chcete platit nájem společně, musíte uzavřít novou smlouvu, ve které budou uvedeni všichni.

Dostanu za platby nějaké doklady?

Ve svém účtu v aplikaciMé bydlení na Flatio najdete u každé platby doklad o zaplacení, který si můžete stáhnout do počítače nebo vytisknout.

Nenašli jste zde odpověď na svou otázku?

Napište nám na info@flatio.cz nebo zavolejte na +420 730 701 045.