Využívat služeb střednědobých pronájmů může téměř kdokoliv! Existují však jisté predispozice, které musí každý uživatel, ať už majitel či zájemce o bydlení, splňovat.
Osoba, která hodlá vybrané bydlení pronajímat střednědobě, musí disponovat oprávněním k pronájmu bydlení, a to zejména v případě, pokud se jedná o osobu, která není vlastníkem bydlení - toto oprávnění pomáhá předcházet případným budoucím problémům. Další predispozicí, kterou musí střednědobé byty splňovat, je úplné vybavení bydlení a bezdrátové internetové připojení (Wi-Fi) - tyto dva standardy zajistí potenciálnímu zájemci o bydlení bezstarostný pobyt. Zájemce se tak může zabývat pouze tím, jaké oblečení či předměty si s sebou vezme.
Naopak člověk, který shání střednědobý pronájem, by měl mít minimálně přístup k internetu, telefonu a bankovnímu účtu, ze kterého bude muset provádět platby nájmů - všechny tyto predispozice zajistí hladký průběh při obstarávání bydlení i během pronájmu jako takového. Není totiž žádným tajemstvím, že spousta služeb zajišťujících pronájmy funguje online bez nutnosti osobních prohlídek. Zájemce o bydlení si tak může obstarat bydlení během několika málo minut.
Proces získání pronájmu zahrnuje také uzavření smlouvy o pronájmu mezi majitelem bydlení a nájemníkem, která je dalším standardem střednědobého bydlení. Pro její uzavření je nutný minimální věk nájemníka 18 let. Pokud zájemce o bydlení této věkové hranice nedosahuje, musí být na smlouvě uveden jeden z rodičů nebo zákonný zástupce - majitel pak s touto skutečností musí počítat.
Obě strany by pak měly mít na paměti, že klíčem k úspěšnému pronájmu je řádná komunikace. Je totiž dost pravděpodobné, že ať už majitel, zájemce o bydlení či samotná zprostředkovatelská služba budou chtít zodpovědět nějaké další otázky (např. zjistit dodatečné informace o zájemci o bydlení nebo o bytě jako takovém). Pokud však majitel nebo zájemce o bydlení nespolupracují, k úspěšnému pronájmu spíše nedojde. Zájemce o bydlení se poohlédne po jiném pronájmu nebo majitel upřednostní jiného zájemce. Nedostatečná komunikace jedné ze stran (nebo obou) pak může vést k různým penalizacím a negativním hodnocením (zde záleží na podmínkách konkrétní služby).