Nejste si jistí, jak předat byt zpět svému pronajímateli? V tomto článku naleznete detailní informace ohledně procesu vystěhování!
Jak probíhá vystěhování?
Před vystěhováním
Jak se blíží datum vašeho vystěhování, celé ubytování musí být obnoveno do stavu, v jakém jste ho převzali od pronajímatele - ve většině případů to znamená generální úklid a zabalení všech vašich věcí.
Mějte prosím na paměti následující:
- Doporučujeme vám věnovat zvláštní pozornost úklidu ubytování, abyste ho vrátili v takovém stavu, v jakém jste ho převzali od pronajímatele při nastěhování, nebo lepším.
- Měli byste také zkontrolovat, zda všechno funguje správně (např. žárovky a elektronická zařízení). Pokud něco nefunguje, jak by mělo, a vy to nemůžete sami opravit, informujte o tom svého pronajímatele během předání nemovitosti.
TIP: Pokud máte nějaké zbylé trvanlivé potraviny z vašeho pobytu (například mouku, těstoviny, sůl atd.), je na vás, zda je necháte v kuchyni pro další nájemníky, nebo zda je vyhodíte. Nicméně doporučujeme nechávat pouze plná nebo téměř plná balení a zároveň vyhodit všechny tekutiny.
Během vystěhování
Čas vystěhování se různí, protože závisí na nastavení každého pronajímatele, ale je vždy uveden v podepsané nájemní smlouvě stejně jako v detailu rezervace, který najdete ve svém profilu. Pokud se potřebujete domluvit na dřívějším nebo pozdějším vystěhování, kontaktujte prosím svého pronajímatele předem, abyste mohli dojít k individuální dohodě.
Je důležité si pamatovat, že:
- K předání nemovitosti by měl pronajímatel přinést přebírací protokol, který by pak měl být podepsán oběma stranami. Jestliže pronajímatel tento krok přehlédne, připomeňte mu to a trvejte na podepsání protokolu, aby se předešlo případným nedorozuměním.
- Vždy byste měli zdokumentovat stav nemovitosti pomocí fotografií či videí, které podpoří stav nemovitosti uvedený v přebíracím protokolu.
- Je nutné upřímně informovat svého pronajímatele o jakýchkoli problémech, které se mohly v nemovitosti během vašeho pobytu vyskytnout. Pokud pronajímatel najde po vašem vystěhování jakékoliv škody nebo jiné problémy, bude po vás možná požadovat náhradu.
POZNÁMKA: Pamatujte prosím na to, že pokud se během vašeho vystěhování vyskytnou jakékoliv problémy, můžete se vždy obrátit na obdržený e-mail, který posíláme všem nájemníkům před datem jejich vystěhování a který obsahuje užitečné informace o tom, jak v různých situacích postupovat. |