Jak probíhá vystěhování? - Flatio
jako Nájemník jako Pronajímatel jako F4B
Nápověda Nápověda pro nájemníky Nastěhování a vystěhování Jak probíhá vystěhování?
Kategorie

Jak probíhá vystěhování?

Článek byl aktualizován 23. 7. 2024.

Nejste si jistí, jak předat byt zpět svému pronajímateli? V tomto článku naleznete detailní informace ohledně procesu vystěhování!

Před vystěhováním

Jak se blíží datum vašeho vystěhování, celé ubytování musí být obnoveno do stavu, v jakém jste ho převzali od pronajímatele - ve většině případů to znamená generální úklid a zabalení všech vašich věcí.

Mějte prosím na paměti následující:

  • Doporučujeme vám věnovat zvláštní pozornost úklidu ubytování, abyste ho vrátili v takovém stavu, v jakém jste ho převzali od pronajímatele při nastěhování, nebo lepším.
  • Měli byste také zkontrolovat, zda všechno funguje správně (např. žárovky a elektronická zařízení). Pokud něco nefunguje, jak by mělo, a vy to nemůžete sami opravit, informujte o tom svého pronajímatele během předání nemovitosti.

TIP: Pokud máte nějaké zbylé trvanlivé potraviny z vašeho pobytu (například mouku, těstoviny, sůl atd.), je na vás, zda je necháte v kuchyni pro další nájemníky, nebo zda je vyhodíte. Nicméně doporučujeme nechávat pouze plná nebo téměř plná balení a zároveň vyhodit všechny tekutiny.


Během vystěhování

Čas vystěhování se různí, protože závisí na nastavení každého pronajímatele, ale je vždy uveden v podepsané nájemní smlouvě stejně jako v detailu rezervace, který najdete ve svém profilu. Pokud se potřebujete domluvit na dřívějším nebo pozdějším vystěhování, kontaktujte prosím svého pronajímatele předem, abyste mohli dojít k individuální dohodě.

Je důležité si pamatovat, že:

  • K předání nemovitosti by měl pronajímatel přinést přebírací protokol, který by pak měl být podepsán oběma stranami. Jestliže pronajímatel tento krok přehlédne, připomeňte mu to a trvejte na podepsání protokolu, aby se předešlo případným nedorozuměním.
  • Vždy byste měli zdokumentovat stav nemovitosti pomocí fotografií či videí, které podpoří stav nemovitosti uvedený v přebíracím protokolu.
  • Je nutné upřímně informovat svého pronajímatele o jakýchkoli problémech, které se mohly v nemovitosti během vašeho pobytu vyskytnout. Pokud pronajímatel najde po vašem vystěhování jakékoliv škody nebo jiné problémy, bude po vás možná požadovat náhradu.
POZNÁMKA: Pamatujte prosím na to, že pokud se během vašeho vystěhování vyskytnou jakékoliv problémy, můžete se vždy obrátit na obdržený e-mail, který posíláme všem nájemníkům před datem jejich vystěhování a který obsahuje užitečné informace o tom, jak v různých situacích postupovat.
Byl tento článek přínosný?
Nastavení cookies na Flatio

Při provozování portálu pro střednědobé pronájmy využíváme cookies, včetně cookies třetích stran. Kromě základních, které jsou nutné pro samotné fungování Flatio, používáme také preferenční, analytické a marketingové. Kliknutím na Podrobné nastavení můžete o jednotlivých kategoriích rozhodnout nebo odmítnout všechny cookies mimo základních. Detailní informace se můžete dočíst na speciální stránce věnované ochraně osobních údajů našich návštěvníků a klientů.

Nastavení souborů cookie můžete kdykoli změnit a samozřejmě můžete také odmítnout všechny volitelné soubory cookie, pokud si to přejete.
Podrobné nastavení