Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro nájemníky Žádost o rezervaci Jak mohu rezervovat vybrané bydlení?
Kategorie

Jak mohu rezervovat vybrané bydlení?

Abyste si mohli přes portál Flatio pronajmout bydlení, je třeba nejprve vytvořit žádost o rezervaci. Ta se dá považovat za takovou vaši vizitku, na základě které se majitel rozhodne, zda vám své bydlení pronajme či nikoliv. Jejím vytvořením začíná běžet 24-hodinová lhůta ke schválení (či zamítnutí), kterou má každý majitel.

Vytvoření žádosti není nijak složité. Výchozím bodem je výběr požadované nabídky (bytu či pokoje) a otevření jejího detailu ve vašem prohlížeči.

Rezervační blok

V každém detailu nabídky na pravé straně naleznete rezervační blok. Zde je třeba vyplnit pole datum Nastěhování a Vystěhování. Pokud se vám podaří vybrat počáteční i koncový termín, gratulujeme! Zvolené bydlení je s největší pravděpodobností dostupné (záleží na datumu poslední aktualizace majitelem). Systém vám také zobrazí přehledný rozpis nájmů včetně všech poplatků. Stiskem tlačítka Žádost o rezervaci se dostanete do souhrnu rezervace

  • Souhrn rezervace

V souhrnu uvidíte rekapitulaci všech důležitých informací z vaší rozpracované žádosti o rezervaci. Tyto údaje si s velkou pečlivostí překontrolujte, zejména termín rezervace a rozpis všech plateb včetně nájmů. Důrazně doporučujeme přečíst si také vzor smlouvy o pronájmu a storno podmínky - předejdete tak případným budoucím komplikacím. 

Jakmile si překontrolujete všechny shrnuté informace, stiskem tlačítka Pokračovat v rezervaci se dostanete do druhého kroku.

  • Osobní údaje

Dalším krokem žádosti o rezervaci je vyplnění údajů o sobě. Mějte, prosím, na paměti, že v této části zadáváte všechny důležité informace, na základě kterých se majitel bydlení rozhoduje, zda vám žádost o rezervaci schválí či nikoliv. Dejte si proto na vyplněných údajích záležet. Doporučujeme se rozepsat zejména v části Něco o sobě v případě fyzické osoby, a v části Popište, kdo v bytě bude bydlet v případě firmy. V obou případech je důležité zmínit zejména počet osob, který má bydlení obývat, a účel bydlení.

POZOR! Kontaktní údaje, prosím, uvádějte pravdivě. Jak e-mailovou adresu, tak telefonní číslo budeme využívat k systémové komunikaci, a budete se pomoci nich moci přihlásit do účtu v aplikaci Mé bydlení, který vám po odeslání žádosti o rezervaci bude vytvořen.

V tomto kroku je také možno zadat slevový kód na rezervaci či na slevu z prvního nájmu (pokud jste takový kód nějakým způsobem obdrželi).

  • Závazná rezervace

Stiskem tlačítka Pokračovat v rezervaci se dostanete do posledního kroku rezervace, ve kterém vám ještě jednou zrekapitulujeme všechny již dříve zadané informace. Opět vás prosíme o jejich pečlivou kontrolu, a jakmile si budete jisti, stiskem tlačítka Dokončit rezervaci budete vyzváni k platbě rezervačního poplatku.

  • Platba rezervačního poplatku

Z důvodu rychlosti je rezervační poplatek možno uhradit pouze online platební kartou. Peníze za žádost o rezervaci jsou tak okamžitě zablokovány a žádost je úspěšně vytvořena a odeslána majiteli. Platební brána, kterou používáme, akceptuje valnou většinu celosvětově používaných platebních karet, a v případě dostatečného zůstatku či správně nastavených limitů dojde k úspěšné blokaci peněz

V některých případech se může stát, že na kartě není dostatečný limit pro online platby, dostatečný objem peněz na bankovním účtě nebo že dojde k překročení celkového denního limitu pro online platby. V takovém případě je vždy potřeba kontaktovat svoji banku a řešit tyto problémy s ní.

Nemáte platební kartu?

Ačkoliv je Flatio online služba a předpokládáme, že většina zájemců o bydlení disponuje platnou platební kartou s dostatečným limitem, v krajních případech umožňujeme platbu rezervačního poplatku také bankovním převodem

Jelikož je však celý proces zdlouhavý, je uplatnitelný zejména v situacích, kdy sháníte bydlení alespoň s týdenním předstihem. Peníze za rezervační poplatek je totiž třeba zaslat na náš sběrný bankovní účet (převod potrvá cca 2-3 pracovní dny), a jakmile jej obdržíme, vygenerujeme vám 100% slevový kód, který uplatníte v druhém kroku tvorby žádosti o rezervaci.

Byl tento článek přínosný?