Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma

Jak funguje Garanční kauce na Flatio

Pro majitele · 22. listopad 2017 · 2 minuty čtení

Pronajímatel bytu běžně požaduje od nájemníka zaplacení tzv. vratné kauce neboli jistoty. Jedná se o zálohu, ze které následně čerpá v případě, že nájemník není schopen například pravidelně platit nájem, dojde k poškození bytu nebo k nedoplatku na energiích. Pokud ani jedna ze zmíněných situací v průběhu pronájmu nenastane, pronajímatel kauci nájemníkovi vrátí. 

Nicméně tato vratná kauce byla na Flatio nahrazena tzv. Garanční kaucí, která je poskytována do výše 250 000 Kč na každý byt pronajatý přes Flatio. Nabízí majitelům mnohem větší krytí jejich majetku v případě škod a zároveň nevyžaduje od potenciálních nájemníků platbu navíc. 

Garanční kauce na Flatio

Zavedení Garanční kauce především zjednodušilo celý proces pronájmu bydlení na Flatio. Navíc na Flatio lidé hledají pronájem jen na pár měsíců a v takovém případě je vratná kauce nepříjemným výdajem navíc. Garanční kauce zároveň poskytuje pronajímatelům mnohem větší záruku než kauce od nájemníka, která celou výši škody pokrýt nemusí. 

Co přesně kryje Garanční kauce
V rámci Garanční kauce Flatio hradí škody, které byly způsobeny nájemníkem v pronajatém bytě a v jeho příslušenství – ve sklepě, garáži atd. Škody, které vznikly užíváním tohoto bytu, například vytopení sousedů, jsou Garanční kaucí kryty také.

Po uhrazení škody Flatio situaci vyřeší s nájemníkem a eventuálně i pojišťovnou na své náklady. Vyřízení požadavku na plnění z Garanční kauce závisí především na kvalitě a úplnosti podkladů prokazujících škodu.

Povinnosti pronajímatele
Aby mohlo dojít k uhrazení vzniklých nákladů na odstranění škod, musí pronajímatel podepsat s nájemníkem předávací protokol, který potvrzuje stav bytu. Dále je potřeba oznámit vznik škody e-mailem nebo telefonicky nejpozději následující den od převzetí bytu. A nejpozději do týdne musí pronajímatel doručit potřebné podklady prokazující vznik a výši škody a nájemníkovi odeslat výzvu k náhradě škody.

Na co se Garanční kauce nevztahuje
1) Umělecká díla, ceniny nebo hotovost
2) Běžné opotřebení bytu a jeho vybavení
3) Nedoplatky na energiích (kryto jiným způsobem)
4) Škody, které mohou být uhrazeny z pojištění

Přidejte se ke stovkám spokojených majitelů. Na Flatio vše vyřídíte online, budete mít méně starostí a více času.

Sdílejte tento článek:
Doporučujeme
Zvažujete převod energií na nájemce? Známe pro i proti
Jak zvýšit nájemné?
Daň z nemovitostí u pronajatých bytů