Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma

Nejčastější dotazy na zákaznickou podporu Flatio

Pro nájemníky · 27. duben 2017 · 1 minuta čtení

Zákaznická podpora Flatio je každý den připravena zodpovídat Vaše dotazy. Některým otázkám se věnujeme opakovaně, další nás překvapí a jiné malinko pobaví. Tyto jsou jedny z nejčastějších:
 

Lze do smlouvy přidat i další osoby, které se mnou budou bydlet v bytě?
Ano, to určitě možné je. Většinou se na tento požadavek ptají nájemníci ze zahraničí, kteří potřebují na smlouvě uvedené všechny ubytované kvůli vízu. V tom případě se také vytvoří dodatek ke smlouvě, kdy se zde uvedou další nájemníci a do systému nahrajeme scan jejich cestovních pasů.

Je možné zaplatit nájem v hotovosti na místě?
Bohužel toto možné není. Vytvořili jsme takový systém plateb, který chrání jak ubytovaného, tak majitele. Nájemník sice platí první nájem dopředu, abychom měli jistotu, že svou rezervaci myslí vážně. Majitel tento nájem dostane ale až po nastěhování, kdy od nájemníka dostaneme zpětnou vazbu, že je vše v pořádku. Toto by však nebylo možné při platbě v hotovosti.

Pobyt se mi protáhl, můžu si prodloužit smlouvu?
Ano, prodloužit smlouvu jde bez jakýchkoliv poplatků. Nejdříve se musíte samozřejmě domluvit s majitelem. Pokud souhlasí a má dostupný apartmán, vytvoří dodatek k stávající nájemní smlouvě. Nájemník potom dodatek elektronicky podepíše, stejně jako podepisoval první smlouvu.


Musím odjet dříve. Můžu vypovědět smlouvu?
I s touto možností jsme počítali, neplatí se přitom žádné poplatky nebo sankce. Způsoby jsou dva. První možnost je domluvit se s majitelem na ukončení smlouvy. Druhou možností je podat výpověď. První den v následujícím měsíci poté začne běžet výpovědní lhůta v délce jednoho měsíce. Tato doba je stále vnímána jako řádný podnájem, proto se zde platí stejný měsíční nájem.

Sdílejte tento článek:
Doporučujeme
Zvažujete převod energií na nájemce? Známe pro i proti
Jak zvýšit nájemné?
Daň z nemovitostí u pronajatých bytů