Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro nájemníky Koronavirus vs. Flatio Storno podmínky v případě COVID-19 omezení
Kategorie

Storno podmínky v případě COVID-19 omezení

Skrze nejistou budoucnost způsobenou COVID-19 omezeními, která se liší celosvětově a objevují se/mizí velice často, jsme se rozhodli upřesnit praktické použití storno podmínek pro případ, že nastanou COVID-19 omezení (tzv. ”COVID storno podmínky”). Standardní Flatio storno podmínky zůstávají stále platné a je pouze a jen na vás, jaký postup (standardní nebo COVID) s ohledem na vaši aktuální situaci zvolíte.

5. února 2021: Pro vstup do ČR platí nová pravidla, která se vztahují jak na příjezd cizinců, tak na návrat českých občanů a rezidentů zpět do České republiky. Přečtěte si více na webu Ministerstva vnitra České republiky.

Uplatnit COVID storno podmínky máte nárok pouze když

  • lokalita, ve které se nachází vámi pronajatý byt, je v karanténě a je vám zakázán vstup do této lokality
  • země vašeho příštího pobytu je v izolaci a je vám zakázáno překročit hranice (je vám znemožněn vstup do země)
  • jste v karanténě nařízené státní autoritou
  • země vašeho aktuálního pobytu byla uvržena do izolace a je vám zakázáno překročit hranice (je vám znemožněno opustit zemi)

Všechny výše popsané situace musejí nastat až po podpisu smlouvy o pronájmu a platbě prvního nájmu (včetně servisního poplatku). Pokud jste v procesu podpisu smlouvy a některé z těchto situací již nastaly, nemáte nárok na postup dle COVID storno podmínek.

Využití COVID storno podmínek musí být podloženo čestným prohlášením (ke stažení zde). Toto čestné prohlášení musíte následně doručit majiteli skrze Flatio zprávy.

Za všech ostatních okolností mohou být uplatněny POUZE standardní storno podmínky.

Servisní poplatek

Servisní poplatek v případě COVID storno podmínek bude vrácen v plné výši ve formě voucheru na služby Flatio do 5 pracovních dnů od uplatnění storna. Voucher může být využit v příštích 2 letech vámi nebo kýmkoliv jiným z řad rodinných příslušníků/přátel.

První nájem

S ohledem na skutečnost, že smlouva o pronájmu s majitelem je i v době COVID omezení stále platná, ale skrze vyšší moc se nemůžete nastěhovat v odsouhlaseném datumu nastěhování, první nájem je bezpečně uchován na Flatio sběrném účtu do doby než:

  • okolnosti odezní a vy se budete moci nastěhovat. Po dobu, po kterou nebudete moci užívat pronajatý byt, nebudete platit žádný nájem a váš platební kalendář bude aktualizován s ohledem na nové datum nastěhování.
    • První nájem bude odeslán majiteli poté, co se skutečně nastěhujete.
  • smlouva o pronájmu expiruje, protože okolnosti stále přetrvávají (takže nejste schopni se do bydlení nastěhovat skrze vyšší moc)
    • První nájem vám bude vrácen v plné výši na váš bankovní účet do 30 pracovních dnů po konci smlouvy o pronájmu.
  • se vy a váš majitel dohodnete na výpovědi smlouvy o pronájmu za podmínek, na kterých se oba domluvíte (ukončení smlouvy o pronájmu dohodou).
    • První nájem bude rozdělen s ohledem na dohodu, kterou jste s majitelem uzavřeli, do 45 pracovních dnů od ukončení smlouvy o pronájmu. Mějte na paměti, že stále můžete zrušit smlouvu za pomocí standardních storno podmínek.
Byl tento článek přínosný?