Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro nájemníky Smlouva o pronájmu Majitel schválil mou žádost o rezervaci. Jak mohu podepsat smlouvu o pronájmu?
Kategorie

Majitel schválil mou žádost o rezervaci. Jak mohu podepsat smlouvu o pronájmu?

Jakmile majitel schválí vaši žádost o rezervaci, systém vás vyzve k dokončení smluvního procesu, na který máte 24 hodin. Dokončením tohoto procesu dojde k úspěšnému pronajmutí vámi zvoleného bytu či pokoje na požadované období.

Smluvní proces na Flatio zahrnuje tři části a všechny tyto části pohodlně dokončíte v aplikaci Mé bydlení, sekce Smlouvy:

Přečtení a podpis smlouvy

Schválením žádosti o rezervaci dochází ze strany majitele k předložení návrhu na uzavření smlouvy o pronájmu. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, konkrétně na datové rozmezí, které bylo uvedeno při tvorbě žádosti o rezervaci, mezi nájemníkem a majitelem bydlení.

Uzavíranou smlouvu o pronájmu důrazně doporučujeme si pečlivě pročíst a seznámit se tak se všemi právy i povinnostmi obou stran, tento dokument se pro vás stává důležitým prostředkem v případě nečekaných událostí. Smlouvu o pronájmu je poté třeba podepsat - na Flatio využíváme online podpisu za pomoci autorizačního kódu, můžete tak smlouvu podepsat z kteréhokoliv koutu světa. Skrze tlačítko Odeslat SMS v příslušném kroku vám na uvedené telefonní číslo přijde autorizační kód, který zadáte do příslušného pole v Mé bydlení. Odesláním zadaného autorizačního kódu dojde k podpisu smlouvy o pronájmu.

Přiložení kopie občanského průkazu

Dalším krokem smluvního procesu je vložení kopie občanského průkazu nebo pasu do systému. Tyto dokumenty po vás požadujeme z toho důvodu, aby si majitelé mohli zkontrolovat, zda vámi zadané údaje na smlouvě jsou skutečně pravdivé a shodují se. Podstatné jsou tak zejména tyto informace: identifikační číslo průkazu či pasujméno a příjmenídatum narození a trvalé bydliště. Všechny ostatní údaje mohou být začerněny, pokud je to tak pro vás příjemnější.

Platba prvního nájmu (včetně servisního poplatku)

Poslední částí smluvního procesu je platba prvního nájmu včetně servisního poplatku. Platbou prvního nájmu dochází k oboustranné záruce - vy se zaručujete majiteli, že jeho bydlení hodláte v požadovaném datovém rozmezí využívat, a majitel se zaručuje vám, že bydlení v tuto dobu skutečně pronajme vám a ne někomu jinému. Tato záruka je umocněna v případech, kdy dochází k rezervaci bydlení s velkým předstihem (mnohdy až několikaměsíčním).

Servisní poplatek pak po vás požadujeme z těch důvodů, abychom vám mohli nabízet stále lepší služby, ať už ve formě krásných, prověřených a plně zařízených apartmánů, milé zákaznické podpory či uživatelsky přívětivého prostředí celé naší platformy, a mnoha dalšího.

Úhradu prvního nájmu pak snadno provedete v sekci Platby, kde u položky 1. nájem + servisní poplatek stiskněte tlačítko Zaplatit. Aplikace vám zobrazí všechny možné způsoby plateb a údaje potřebné k jejich úspěšné úhradě. Více o způsobech platby na Flatio se můžete dočíst v sekci Platební metody.

Zaplacený první nájem jako takový je pak do dne fyzického předání bydlení blokován na sběrném účtě Flatio a je přeposílán majiteli až ve chvíli odsouhlasení bezproblémového předání oběma stranami. Tímto krokem jsme schopni se zaručit jak vám, tak majiteli, že ke sjednanému pronájmu s největší pravděpodobností skutečně dojde. Samozřejmě chápeme, že stát se může cokoliv, a ani jedna strana nemusí dostát svému závazku vůči straně druhé - od toho je tu smlouva o pronájmu a práva + povinnosti z ní vyplývající.

Byl tento článek přínosný?