Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro majitele Nastěhování a vystěhování nájemníka Nájemník za sebou zanechal nepořádek nebo jiné škody. Co mám dělat?
Kategorie

Nájemník za sebou zanechal nepořádek nebo jiné škody. Co mám dělat?

Této situaci je nejlepší předcházet osobní přítomností při přebírání bydlení zpět od nájemníka, kdy je možné provést okamžitou kontrolu bydlení, a v případě jakýchkoliv problémů je vyřešit s nájemníkem na místě. Pokud tedy např. shledáte bydlení jako velmi znečištěné, můžete se s nájemníkem domluvit na dodatečné úhradě nákladů za úklid nebo nájemníkovi sdělit, že po provedení dodatečného úklidu externí firmou mu bude zaslána faktura/účetní doklad k proplacení.

Připomínáme, že náklady za dodatečný úklid nelze nárokovat z Flatio Garanční kaucePokud by však během nájemníkova pobytu došlo k poničení vašeho bydlení či jiným škodám na majetku a nemáte ve Flatio aplikaci nastavený výběr klasické kauce (při pobytech od 180 dní) u tohoto bydlení, můžete Flatio Garanční kauci využít. Více o podmínkách Garanční kauce si můžete přečíst v samostatném článku zde.

Abyste se však vyvarovali případným problémům či nedorozuměním, důrazně doporučujeme kontaktovat nájemníka ještě před samotným vystěhováním, a komunikovat s ním potřebu řádného úklidu a uvedení bydlení do stavu, v jakém bylo převzato. Pokud je to ve vašich možnostech, můžete nájemníkovi doporučit také služby úklidové firmy, která zaručí výsledek, jaký od závěrečného úklidu očekáváte. Je však možné, že nájemník vaše doporučení odmítne s tím, že úklid obstará svépomocí - v takovou chvíli je nutné nájemníkovo rozhodnutí respektovat.

Byl tento článek přínosný?