Přihlásit se jako nájemník Přihlásit se jako majitel Přihlásit se jako firma
Nápověda Nápověda pro nájemníky Jak Flatio funguje? Jak postupovat, když má majitel nárok na (vratnou) kauci dle svého Flatio nastavení?
Kategorie

Jak postupovat, když má majitel nárok na (vratnou) kauci dle svého Flatio nastavení?

Úhrada a splatnost kauce 

Úhradu (vratné) kauce na Flatio účet provedete stejně jako v případě prvního nájmu z vaší aplikace Mé bydlení. Kauce je splatná v den počátku smlouvy o pronájmu (tj. v den, kdy smluvně začíná váš pronájem daného bydlení, většinou se tak jedná o den nastěhování) a je nutné ji do tohoto dne uhradit

V případě, že kauce nebude připsána na Flatio bankovním účtě v den počátku smlouvy o pronájmu, se může majitel na základě Flatio doporučení rozhodnout vás nenastěhovat a smlouvu ukončit jednostranně výpovědí od počátku, na což má dle Všeobecných obchodních podmínek právo.

Pokud by se však stalo, že vás majitel nechá bydlet bez uhrazené kauce i přesto, že na ni dle svého nastavení u nabídky má nárok, může smlouvu kdykoliv během vašeho pobytu vypovědět pro hrubé porušení - v takovém případě nemáte nárok na vrácení již uhrazeného nájmu za dané období.

DŮLEŽITÉ! Při předání bydlení si nezapomeňte dané bydlení řádně zdokumentovat za pomocí fotografií a podepsat s majitelem předávací protokol - vyvarujete se tak případným rozporům při vyúčtování kauce.

Vyúčtování kauce

Do 7 dnů od konce smlouvy o pronájmu (včetně 7. dne) je majitel povinen vám předložit vyúčtování kauce (tzn. rozhodnutí o tom, jak s kaucí naloží) ideálně ve formě přehledného dokumentu. Pokud tak majitel během 7 dnů neučiní, ozvěte se na e-mail [email protected] - majitel se totiž dopustil porušení podmínek, za kterých může vratnou kauci požadovat.

Byl tento článek přínosný?